generel information
& handelsbetingelser

Anvendelse
Almindelige salgs- og leveringsbetingelser (”Betingelserne”) gælder for alle aftaler om borderstones, CVR-nummer 27970931 (”borderstone”), salg og levering af produkter, reservedele og tilknyttede ydelser til erhvervskunder. 

Produkter, reservedele og ydelser
Produkter og reservedele, som borderstone sælger og leverer til kunden, er nye og overholder dansk lovgivning ved leveringen. Tilknyttede ydelser, som borderstone sælger og leverer til kunden, i forbindelse med salg og levering af produkter eller reservedele - såsom montering - udføres håndværksmæssigt korrekt og overholder dansk lovgivning ved levering/montering.
borderstone udfører ikke bore- og skærearbejde for 3. part.

Ved epoxy klodses pladen op, renses og limes med epoxy. Herefter tørretid. Pladerne slibes, når disse er tørret for en jævn og flot overgang.
Til slut imprægneres pladerne. Dette sker som oftest over 2 dage og er vigtigt at fortælle kunden. OBS - HUSK, at der skal være fast underlag samt, at gulvet skal være stabilt og ikke bevægeligt.

Priser
Prisen for produkter, reservedele og tilknyttede ydelser følger borderstones gældende prisliste på det tidspunkt, hvor borderstone bekræfter kundens ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Alle priser er i danske kroner og eksklusiv moms. Der tages forbehold for trykfejl.
 

Betaling & renter
Hvis kunden undlader at betale en faktura for produkter, reservedele eller tilknyttede ydelser rettidigt af årsager, som borderstone er uden ansvar for, har borderstone ret til rente af det forfaldne beløb på 2 % pr. måned fra forfaldstid og til betalingen sker.

Opmåling fra kunden
Ved opmåling skal mål være fratrukket 3 mm på alle kanter ved væg og 1 mm ved samling fra stramme mål.

Standard vinduesplader og sålbænke
Standard vinduesplader og sålbænke er masseproducerede og derfor er hverken pris eller forarbejdning på højde med de individuelle plader.
Standardpladerne kan ikke påregnes at være nøjagtig ens i tykkelse og struktur. Sandhuller, krakeleringer og glasårer er et naturfænomen og ikke reklamationsberettiget.

Minimum m2
Plader under 0,25m2  beregnes som 0,25m2.

Anbefaling & bordskåner
Brug altid bordskåner når der placeres varme emner på marmor, natursten, skifer, lava, granit og silestone.

tilbud, ordrebekræftelser
& ændringer

Tilbud
borderstones tilbud er gældende i 30 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept af tilbud, der er borderstone i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for borderstone, medmindre borderstone meddeler kunden andet.

Ordrebekræftelser
borderstone tilstræber at sende bekræftelse af en ordre på produkter, reservedele eller tilknyttede ydelser til kunden skriftligt. Ved opmåling og/eller RISK FREE skal kunden være opmærksom på, at tilretninger vil kunne opstår herefter og at der dermed kan komme rettelser i ordrebekræftelsen. Annullering af ordrer skal være skriftlige for at binde borderstone.

Som køber er det dit ansvar at tjekke, om ordrebekræftelsen på din vare er i overensstemmelse med det, du bestilte. Det samme gælder for tegninger, der fremsendes.

Ændring af ordrer
Kunden kan ikke ændre en afgivet ordre på produkter, reservedele eller tilknyttede ydelser uden borderstones skriftlige accept. Ordren kan ikke ændres når produktionen er påbegyndt.


forsinkelser, returvarer og skade

Forsinkelser
Med mindre borderstone i sin ordrebekræftelse udtrykkeligt har ydegaranti for levering til et bestemt tidspunkt, påtager borderstone sig ikke erstatningsansvar ved forsinkelser.  Hvis borderstone forventer en forsinkelse i leveringen af produkter, reservedele eller tilknyttede ydelser, informerer borderstone kunden om det og oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen og ny forventet leveringstid.

Ansvar ved skade
borderstone er kun ansvarlig for den skade, som den solgte vare forvolder, såfremt det kan dokumenteres, at skaden skyldes en fejl begået af borderstone, eller deres folk. borderstone hæfter dog aldrig for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill.

Mangler,  reklamation & afhjælpning
Kunden skal undersøge alle produkter, reservedele og tilknyttede ydelser ved levering/montering. Hvis kunden opdager en fejl, mængdeafvigelse eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks og senest 8 dage efter levering/montering meddeles skriftligt til borderstone. Hvis en fejl eller mangel, som kunden opdager eller burde have opdaget, ikke meddeles skriftligt til borderstone inden 8 dage, kan den ikke senere gøres gældende. Reklamation skal ske skriftligt sammen med billeder på mail til: info@borderstone.dk

Afhjælpning bordplader
Inden rimelig tid efter at borderstone har modtaget meddelelse fra kunden om en fejl eller mangel og har undersøgt kravet, meddeler borderstone kunden, om fejlen eller manglen er omfattet af mangels- og indsigelsesretten og er væsentlig. Såfremt denne er omfattet af  mangels- og indsigelsesretten og er væsentlig, afhjælper borderstone fejlen eller manglen ved at: (i) udskifte eller reparere defekte dele, f.eks udskiftning af den enkelte bordplade og ikke de omkring liggende plader, eller (ii) sende dele til kunden med henblik på kundens egen udskiftning eller reparation.

Returvarer
Varer som modtages retur efter forudgående aftale, skal returneres ubrugte, i mangelfri stand og i ubrudt original emballage. Specialfremstillede varer tages ikke retur. Returvarer modtages kun efter forudgående skriftlig aftale. Ved fliser afregner borderstone et fradrag på 25% af den oprindelige købspris.

Force majeure
Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er borderstone ikke ansvarlig over for kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henhøres til force majeure.

Til force majeure henregner hindringer af alle væsentlige vanskeligheder ved fremskaffelse af råvarer og andre til leverancer nødvendige dele og arbejdskraft. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består.

Som force majeure anses forhold, der er uden for borderstones kontrol og som borderstone ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse.

Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk og arbejdsstridigheder. Ved force majeure kan borderstone helt eller delvist annullere aftalen eller forlænge den aftalte leveringstid.


at vælge risk-free

Vælger du risk-free betyder for dig, at vi står for alt ansvaret, når det kommer til opmåling, levering og montering.

Fliser & sokkellister
Køber skal reklamere skriftligt overfor eventuelle fejl og mangler straks og senest 24 timer efter varens modtagelse og har pligt til at undersøge varen ved dens modtagelse.

Reklamation skal ske forinden opsætning/nedlægning, idet køber i modsat fald fortaber retten til at gøre ansvar gældende overfor borderstone. Fliser skal imprægneres efter de er lagt. Murer eller kunden selv står for dette. Medmindre andet er aftalt.

RISK FREE gælder for bordplader.

Prøver generelt
Prøver i natursten, Caesarstone, Silestone, Dekton, terazzo eller Corian betragtes som typeprøver, der giver en indikation af farve og struktur. Fra prøve til råplade kan der være afvigelser i farve, nuancer samt struktur i større eller mindre grad.

Man er velkommen til at besøge os og se råpladerne efter aftale.

Gældende ret
Parternes samhandel er i alle henseender underlagt dansk ret.


Værneting
Enhver twist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samhandel, skal afgøres ved en dansk domstol.